-

LinkedIn - Social Selling

Skab relationssalg (og bundlinje). Lær at mestre relationssalg - i erhvervslivets digitale golfklub.

Har du også opdaget at dine normale salgsmetoder ikke er lige så effektive som tidligere? Mange har de sidste år måttet erfare, at kold kanvas ikke længere er så brugbart til at skaffe møder – og ikke mindst salg. Du har måske også hørt om begrebet Social Selling?

Indhold

Social Selling vs. traditionelt salg
B2B salg gennemgår i disse år en stor forandring. Vi kigger på disse forandringer og ser på, hvordan moderne kunder køber, og hvad de lægger vægt på. Få formlen til at skabe kontakt til kunderne.

Mål dit eget potentiale på LinkedIn
LinkedIn bliver brugt af mange til Social Selling, og vi måler med deres indbyggede værktøj din SSI score - og gennemgår de 4 parametre der udgør Social Selling.

Vi arbejder med din profil, så den tiltrækker de rette kunder og kontakter
Med skiftevis inspiration og konkrete eksempler – øvelser og dialog med de andre deltagere, arbejder du med at optimere og bygge din LinkedIn profil, så den på bedste vis understøtter dig i dit salg. Ved tilmelding får du en ”profil-forberedelses-liste”. Den rummer spørgsmål og ting, du bør have med på dagen.

Gå fra ukendte og kolde leadlister til lister der virker!
Guldet ligger i data – vi arbejder med avanceret søgning, og du lærer bl.a. at sætte LinkedIn op til at sende dig potentielle leads - direkte på mail!

Sådan bruger du LinkedIn i dit salgsarbejde - og skaber møder
Lær at spotte online kontaktsignaler – hvem skal du række ud efter, hvornår og hvordan? Sådan connecter du med potentielle kunder. Sådan går du fra at være kontakt på LinkedIn til at skabe møder.

LinkedIn Premium og hvorfor det måske kan være relevant
Er du er i tvivl om, hvad du får ud af LinkedIn Premium, og om det er pengene værd? Dorte gennemgår, hvad du får ud af det - og hvad InMails er for en størrelse.

Sådan er du ”aktiv på LinkedIn”
Hvordan kan du være aktiv på LinkedIn, så det skaber værdi? Hvad pokker skal du dele? Og hvad kendetegner de gode statusopdateringer? Vi kigger på din kunders købsproces og taler om, hvad der er værdifuldt indhold ud fra det.
Du lærer at begå dig og turde være (meget) mere aktiv på LinkedIn.

LinkedIn Firmasider
Et kig på hvordan du kan lære mere om både nye og eksisterende kunder.

LinkedIn grupper, LinkedIn apps og Sales Navigator
Vi dykker ned i LinkedIn Grupperne og ser på, hvor det er relevant at gøre hvad.
Derudover sikrer vi, at du har LinkedIn tilgængeligt på din SmartPhone og endeligt får du et sneak peak ind i LinkedIns overbygning til Social Selling: Sales Navigator.

De gode LinkedIn rutiner og næste skridt
Dorte gennemgår de rutiner, hun selv har på LinkedIn i en travl arbejdsuge. Nogle er hver dag, nogle er hver uge og nogle en gang i kvartalet. Derudover slutter vi af med at opsummere, hvilke KPI’er /succeskriterier, der findes som sælger på LinkedIn. Du kommer ligeledes til at sætte dig mål for, hvad du vil gå efter, når du går ud fra kursuslokalet.

Medbring din egen computer. Social selling-kurset er meget hands-on. 
Du kommer til at arbejde med dit eget netværk, dine egne lister og ikke mindst få nye vinkler på, hvilket indhold der kan være interessant i forhold til dine kunders købsrejse.

Kurset udbydes i samarbejde med MindRocket/Jysk Fynske Medier.

Programversion

Aktuel online version.

Udbytte

Du får uden tvivl set på salg med lidt nye briller. Du skal naturligvis ikke skrotte alt, hvad du gør i dag, men vi kan love, at du går hjem med en opgraderet værktøjskasse. 

LinkedIn og Social Selling metoderne har vundet indpas i Danmark og vil kunne hjælpe dig til at skaffe leads og møder med potentielle kunder. Du får desuden lært hvilken adfærd, der risikerer at skræmme potentielle kunder væk på LinkedIn og hvordan, du i stedet kan tiltrække de rette kunder. Det er dem, der er interesserede i at komme i dialog. 

Og når du lærer den rette adfærd, får du måske endda decideret serveret brandvarme leads. Så er du træt af ikke at kunne trænge igennem via kold kanvas, så kom og lær, hvordan du kan bruge LinkedIn til at både styrke dit brand, din pipeline og din bundlinje.

Målgruppe

Kurset er for dig, som ønsker at styrke din motivation på LinkedIn og få ideer til, hvordan du kan bruge LinkedIn i dit salgsarbejde Social Selling-metoderne er især velegnet, hvis du sælger noget af større værdi, der involverer flere parter og kræves en vis tillid og overvejelse fra kundens side.

Forudsætninger

Du skal være aktiv på LinkedIn.

Pris

kr. 2.995,00

Tilmeld

LinkedIn - Social Selling

Start Slut Sted
23-08-2018 23-08-2018 Odense Tilmeld

Banegårdspladsen 1, 5000 Odense C

25-10-2018 25-10-2018 Odense Tilmeld

Banegårdspladsen 1, 5000 Odense C

13-12-2018 13-12-2018 Odense Tilmeld

Banegårdspladsen 1, 5000 Odense C